Tulajdonosok által feltett gyakori kérdések

Kérjen ingyenes elemzést!

Tulajdonosok által feltett gyakori kérdések

A válaszok megjelenítéséhez kattintson a „+” jelre

Igen, egy egyszeri 25 000 Ft +ÁFA regisztrációs díjat, mely szerződéskötéskor fizetendő. A tulajdonosokban megfogalmazódhat a kérdés, miért szükséges ez a díj. Időt és energiát biztosítunk, allokálunk megbízóink professzionális, minden igényt kielégítő hatékony kiszolgálására. Ez részünkről és a megbízóink részéről is kellő komolyságot igényel. Új megbízóink részéről ezt a regisztrációs díj megfizetése jelképezi.

Ide kattintva elolvashatja a blogbejegyzésünket, amelyben választ adunk erre a kérdésre.

A SOUP International kollégái és szerződéses vállalkozói örömmel segítenek ügyfeleinknek az ingatlan meghirdetése előtti előkészületi munkálatokkal kapcsolatban, bármelyik pontban igényli, jelezze és segítünk. A következő teendőket javasoljuk ügyfeleinknek: (1) tisztíttassák ki a lakást egy erre szakosodott takarító céggel; (2) tisztíttassák ki a szőnyegeket egy erre szakosodott takarító céggel; (3) hozassák rendbe az udvart (fűnyírás, növények metszése stb.); (4) szanálják ki a nem használt tárgyakat, felesleges bútorokat a lakásból, a kevesebb több; (5) az értékes ingóságokat vigyék el a lakásból; (6) festessék frissen a falakat (akár tisztasági, akár teljes festéssel) azok színének és állapotának megfelelően; (7) végeztessék el a korábbról esetlegesen elmaradt vagy addig későbbre halasztott karbantartási munkálatokat; (8) végeztessenek rovar- és rágcsálóirtást; (9) ha van, végeztessék el a medence tisztítását és karbantartását; (10) az ingatlan fényképezése alkalmával minden személyes tárgyat tegyenek olyan helyre (pl.:szekrénybe ) ahol a fotón nem lesz látható; (11) ügyeljenek rá, hogy az érdeklődők látogatása során ne tartózkodjanak az ingatlanban.

Ingatlanát közzétesszük a helyi és országos ingatlanportálokon. Az országos ingatlanportálok a legnagyobb online ingatlanközvetítő lehetőségek. A SOUP International ingatlan szolgáltatói portálján kívül, többek között a következő weboldalakon is közzétesszük ingatlanja hirdetését a teljesség igénye nélkül: www.jofogas.hu, www.otthonterkep.hu, www.ingatlanrobot.hu, www.ingatlantajolo.hu, www.ingatlanbazar.hu, ingatlanom.net stb.  Ha udvarán, kerítésén, erkélyén vagy ablakán szeretne táblát elhelyezni, akkor szeretettel ajánljuk figyelmébe a vonzó megjelenésű „Bérelhető” ill. “Eladó” tábláinkat.

A helyi és országos ingatlanportálok adatbázisából származó közelmúltbeli historikus adatok alapján számítjuk ki, hogy reálisan mekkora bérleti díjat kérhet az otthonáért. Fontos kérdés, mennyi bérleti díjat szeretnénk beszedni 1 év alatt, de legalább ugyanolyan fontos, hogy mennyi időn belül találjuk meg a megfelelő bérlőt. Minden bérlő által nem finanszírozott hónap a tervezett éves bevételünk rovására megy. Meg kell találnunk az egyensúlyt a bérleti díj árszintje és a bérbeadás teljes átfutási ideje között, hogy a bérlőváltások között eltelt idő intervallumban a lehető legmagasabb bevételt realizálhassuk.

Kattintson ide, ha szeretné megtekinteni az általunk nyújtott ingatlankezelési szolgáltatások listáját.

A bérbeadási jutalék az Ön bérbeadni kívánt ingatlanjának hirdetéséhez kapcsolódó összes szolgáltatást és költséget fedezi. Ebbe beletartozik a fényképek elkészítése, az ingatlan bemutatása az érdeklődők számára, az ingatlan közzététele a helyi és országos ingatlan hirdető szolgáltatóknál, a bérlők szűrése, valamint a bérleti szerződés megkötésével kapcsolatos papírmunka előkészítése. Éves határozott idejű szerződés esetén a bérbeadási jutalék mértéke 1 havi bérleti díj, ÁFA-s felár nélkül. Amennyiben ennél rövidebb időszakra kívánja a bérlő az ingatlan bérbe venni, a bérbeadási jutalékunkat időarányosan csökkentjük, a bérleti díj esetében pedig törekszünk a “normál díj”-hoz mérten minél magasabb havidíj elérésére.

Nem. A tulajdonosok árrés felszámítása nélkül, egy az egyben megkapják a vállalkozók által kiállított számlák elektronikus másolatát. Azon kereskedőknél, ahol százalékos kedvezményt kapunk,  ott azt átengedjük megbízóink részére.

Ide kattintva hamarosan elolvashatja a blogbejegyzésünket, amelyben választ adunk erre a kérdésre.

A kilakoltatással kapcsolatos ügyintézést kizárólag ingatlankezelési szolgáltatásunkat igénybe vevő ügyfeleink számára vállaljuk, ennek díja  85 000 Ft+ÁFA + közjegyzői illeték.

A bérleti díjak rendszeres megfizetésének elmulasztásával, illetve az ingatlant esetlegesen érő károkkal kapcsolatos kockázatot egy konzervatív bérlőszűrési módszer segítségével csökkentjük. A részünkre adott nyilatkozatokat, adatokat vagy információkat nem kezeljük kész és valós tényként, amíg azt hiteles bizonyítékokkal alá nem sikerül támasztanunk. Olyan bérlőket keresünk, akiknek egy esetleges kilakoltatás vagy ellenük indított “kisértékű” per során van vesztenivalójuk (értsd: negatív hatás a “személyes hitelképességükre”). Megvizsgáljuk a bérlők “személyes hitelképességét”, korábbi és aktuális munkaviszonyait, korábbi bérlésekre vonatkozó adatait, hogy megpróbáljuk kiszűrni az esetlegesen aggodalomra okot adó tényezőket.

Elvárjuk bérlőinktől, hogy a bérleti  szerződésben lefektetett feltételek szerint fizessék a bérleti díjakat. Ha egy bérlő megszegi a szerződésben foglalt kötelezettségeit, akkor előbb késedelmi pótdíjakat számítunk fel, majd kiköltözési felszólító leveleket küldünk, végül pedig benyújtjuk a közjegyzői kilakoltatási határozat beszerzésére irányuló kérelmet.
Az ingatlant esetlegesen érő károk kockázatának csökkentése érdekében az ingatlankezelési és bérleti szerződésekben foglaltak szerint rendszeresen ellenőrizzük az ingatlan állapotát, amíg a bérlő benne tartózkodik.
Szigorú szűrési folyamatunk, a fizetések pontos betartását elősegítő eljárásaink, valamint az ingatlanok átvizsgálása révén csökkentjük annak kockázatát, hogy egy bérlő nem fizeti meg rendszeresen a bérleti díjat, vagy kárt tesz az ingatlanban.

Ha egy bérlő olyan helyzetbe kerül, hogy önszántából vagy akaratán kívül a bérleti szerződés lejárta előtt fel kell bontania a szerződést, akkor tájékoztatjuk arról, hogy minden olyan költséget ki kell fizetnie, amely a tulajdonos részéről nem merült volna fel a bérleti szerződés felbontása nélkül. Ennek értelmében az aktuális bérlő a következő költségeket köteles megtéríteni: (1) 1 havi bérleti díjnak megfelelő összegű kauciót; (2) az ingatlan állapotának az eredeti, a bérleti szerződés megkötésekor rögzített átvételi állapotára történő visszaállítását, azaz a szükséges felújítási munkákkal kapcsolatban felmerülő összes költséget valamint (3) a zárcsere költségét. Ha a bérlő a fentiekben meghatározott összes költséget megtéríti, akkor közös megegyezéssel felbontjuk vele a bérleti szerződést.

Akár bérbeadni kívánt, akár saját felhasználású ingatlanról van szó, javasolt megfontolni egy megfelelő, ingatlanra szabott feltételekkel kialakított biztosítási konstrukciót.

Ide kattintva hamarosan elolvashatja erre vonatkozó blogbejegyzésünket.

Igen. A biztosítási szerződésnek tartalmaznia kell azt a tényt, hogy az ingatlan bérbeadással hasznosul. Ez módosítja ugyan a kockázatviselés feltételeit a biztosító részéről, de ezen információ kihagyása esetleges káresemény bekövetkezésekor a a biztosító nem teljesítését vonhatja maga után.

Minden hónap 20-án adjuk be a bankunk felé a bérleti díjakra vonatkozó csoportos átutalási kérelmet, feltéve, hogy huszadika nem hétvégére vagy ünnepnapra esik. A legtöbb bank pár órán belül, külföldi bankszámla esetén 1–2 munkanap alatt fel szokta dolgozni a beérkezett csoportos átutalási kérelmet, így Ön körülbelül ennyi időn belül kapja meg a számlájára a pénzt.

Minden hónapban megküldjük Önnek elektronikus úton az elszámolási kimutatását, amelyben megtekintheti a tárgy időszakra vonatkozó összes bevételét és kiadását. Ezenfelül a tárgy időszakban esetlegesen felmerült kiadásokat alátámasztó számlák másolati példányát is elküldjük Önnek elektronikus úton.

A javítási és karbantartási munkákat végző személyek kivétel nélkül a szerződéses vállalkozóink, NEM az alkalmazottjaink. Ha szeretné, akkor természetesen az Ön saját, bevált szerződéses vállalkozóit is felkérheti a munkák elvégzésére, így Ön nem köteles a mi szerződéses vállalkozóink munkáját igénybe venni.

Elégedett ügyfelek

Andrea & János – Angliában élünk

Amikor ingatlankezelő társaság keresésébe fogtunk budakeszi-i otthonunk számára, miközben Angliában élünk, tudtuk, hogy olyan ingatlankezelőre van szükségünk, akiben megbízhatunk, egy olyan partnerre, aki ugyanúgy értékeli otthonunkat, mint mi. A SOUP International–ben találtuk meg ezt a partnert. Otthonunk kiadáshoz való előkészítésében, a megfelelő bérlő felkutatásában, valamint a pénzügyi és jogi részletek összefoglalásában a SOUP International nyújtotta a legminőségibb szolgáltatást. Jelenleg, habár hatalmas távolságra vagyunk, nyugalommal tölt el minket, hogy ingatlanunk szakértői kezekben van.

Tamara – Budapest

Ingatlanügynökként rengeteg ügyfelem van, akik ingatlankezelő felől érdeklődnek, és mindig a SOUP International az első, amit ajánlok. Mindig a helyzet magaslatán állnak, és idáig remek tapasztalataim vannak velük, így bátran ajánlom őket a tulajdonosoknak.

A blogunkból

Mennyiért lízingelheti
ingatlanját?