4 dolog, amit ne tegyen többet, ha ingatlantulajdonos

Hírek a SOUP International vállalatról, az ingatlankezelési iparág világából, valamint a bérelhető ingatlanokról.

4 dolog, amit ne tegyen többet, ha ingatlantulajdonos

By in Ingatlankezelés with 0 Comments

2016. július 22.

4 dolog, amit ne tegyen többet, ha ingatlantulajdonos

landlord

Tulajdonosként rengeteg intézni valója van. Az ingatlanok nem gondoskodnak magukról, így az Ön feladata ügyelni arra, hogy ingatlanjai páratlan állapotban álljanak a bérlők rendelkezésére. Ez gyakran igencsak jelentős számú tételt ad a teendőlistához.

A teendőlista átgondolása nem feltétlenül hatékony tevékenység egy ingatlantulajdonos részére. Sőt, valójában inkább feszültséget kelt, mintsem segítene. A hosszú teendőlisták igencsak megterhelőek tudnak lenni, és megnehezítik az egyes feladatokra történő koncentrálást és azok elvégzését.

Ezen a ponton ragyogó ötlet listát készíteni azokról a dolgokról, amiket ne tegyen többet. Lehet, hogy ez okos döntés lenne.

Ezen a listán olyan dolgok szerepelhetnek, amiket utál megtenni, amik csak rabolják az idejét, vagy amiket valaki más jobban el tudna végezni. Ha levesz néhány dolgot a teendőlistájáról, élete egyszerűbbé és örömtelibbé válik.

Íme négy feladat, amit már most adjon hozzá a „ne tedd többé” listához.

  1. Karbantartás és javítás


Néhány tulajdonos nagyon szeret részt venni az ingatlanokban végzett karbantartási munkálatokban. Ez lehetőséget ad nekik, hogy kétkezi munkát végezzenek, és levezessék a főállásukból adódó stresszt.

Azonban másoknak egyszerűen nincs idejük vagy szakértelmük ahhoz, hogy jól el tudják végezni ezt a munkát. Azoknál, akik tulajdonosi feladataikat főállású munka mellett végzik, valószínűleg hétvégére marad a fűnyírás, az ereszcsatorna kipucolása és a nyikorgó ajtó megjavítása. Ez gyakran nem elég idő ahhoz, hogy jó munkát végezzenek.

Egy lakásban ezen kívül néha nagyobb javításokra is szükség van, amelyek megfelelő elvégzéséhez több kell, mint egy szakképesítéssel nem rendelkező ingatlantulajdonos. Ha a villamosenergia-rendszert vagy a csőhálózatot érintő javításra van szükség, a probléma kezelését szakértő és megfelelő szaktudású emberre kell bízni. Az Ön által végzett javítás lehet, hogy csak ideiglenes megoldásként kielégítő, illetve akár ronthat is a helyzeten.

Ha felbérel valakit a javítások elvégzésére, ne úgy gondoljon erre, mint elvesztegetett pénzre. Tekintsen a helyzetre befektetésként, ami hosszú távon bőségesen megtérül. Ha azon nyomban felbérel valakit egy javítási munka elvégzésére, azzal felszabadul az ideje és a lehető legjobbat teszi a bérlőivel.

Ezen kívül egy megfelelően karbantartott ingatlan lesz a kezében, ami magasabb bérleti díjat is megfizetni hajlandó bérlőket csábít oda, a jelenlegi lakók maradási szándékát pedig fokozza. „Habár mindig jó, ha a bérlők maguk is el tudják végezni az ingatlan körüli alapvető karbantartási munkálatokat, a minőségi javítási szolgáltatások és a támogatás felkínálása nagyszerű módja a bérlők vonzásának és a jelenlegi bérlők elégedetté tételének.” olvasható a SOUP International blogbejegyzésében.

„Valójában számos elégedetlen bérlő kifejezetten a rossz karbantartást és az ügyfelek kiszolgálásával kapcsolatos elégedetlenséget nevezi meg egy ingatlan elhagyásának fő okaként. Egy olyan megbízható ingatlankezelési vállalat megbízásával, mint amilyen a SOUP International is, elkerülhető ez a probléma.”

Ha ebből a szempontból tekint a témára, világossá válik, hogy éppen azt nem engedheti meg magának, hogy ne kérjen fel egy szakembert a karbantartási és javítási munkálatok elvégzésére.

  1. Kísérlet a bérlők szűrésére

Lehet, hogy jó emberismerő képességgel rendelkezik, de ez nem jelenti azt, hogy elég tapasztalattal vagy erőforrással rendelkezik a bérlők alapos szűréséhez. Egy bérbe adott ingatlan sikerességéhez elengedhetetlenek az alaposan kiszűrt bérlők.

Rengeteg olyan bérlőtípus van, akikkel nem szeretne összetalálkozni, például akik nem fizetnek lakbért, kárt okoznak az ingatlanban vagy illegális tevékenységeket folytatnak az épületen belül. A bérlők megfelelő szűrésével rengeteg fejfájást és zűrt spórolhat magának.

Egy potenciálisan rossz bérlő kiszaglásához tapasztalatra és erőforrásokra van szükség. „A problémás bérlőknek rengeteg figyelmeztető jele van, amelyek közül néhány elsőre nem biztos, hogy nyilvánvaló”. „A visszaeső bűnözők hozzá vannak szokva az ingatlantulajdonosok megvezetéséhez, így ösztönei vagy első benyomása nem megbízható egy potenciális bérlő megítélésében.”

Ahelyett, hogy saját képességeire támaszkodna, keressen egy olyan vállalatot, akik szakértő módon, gond nélkül elvégzi a bérlők szűrését. Egy ilyen vállalatnak megvannak az erőforrásai ahhoz, hogy jelentkezési lapokat küldjön ki, ellenőrizze a bérlők előéletét és hitelképességét azaz milyen, a finanszírozást lehetővé tevő rendszeres bevételük van, valamint áttanulmányozza és leinformálja, ellenőrizze a bérlő referenciáit, munkaviszonyát.

  1. Rendelkezésre állás a bérlők részére éjjel-nappal

Természetes, hogy olyan otthont szeretne teremteni, amiben a bérlők kényelmesen és boldogan élnek. Ennek értelmében kiváló kommunikációs és azonnali szolgáltatásnyújtási rendszert kell biztosítania.

Ennek ellenére az, ha hagyja, hogy a bérlők bármikor felhívhassák telefonon, nem megoldás. Hacsak nem vészhelyzet áll fenn, a bérlők legtöbb problémája normál ügyfélszolgálati időn belül megoldható. Ha egy kisebb bérházról gondoskodik, napi néhány órát félre kell tennie, amit ügyfélszolgálati időnek nevez ki.

Ha nagyobb, több családos komplexumot vezet, elképzelhető, hogy teljes munkaidőben nyitva tartó ügyfélszolgálatot kell üzemeltetnie. Nem kell egész idő alatt az irodában tartózkodnia, azonban egyértelművé teheti a bérlők számára, hogy az adott időkereten kívül csakis vészhelyzet esetén hívhatják fel telefonon.

Brandon Turner, a Bigger Pockets ingatlankereső oldal tapasztalt ingatlanbefektetője és munkatársa szerint az ügyfélszolgálati idő meghatározása az egyik legfontosabb dolog, amit tulajdonosként az ember tehet. „Mindenki jelenlétében elmondom a bérlőknek, hogy csakis hétköznapokon 10:00-14:00 óra között vagyok elérhető” – mondja.

„Természetesen a mobiltelefonom mindig csörög, ha hívják. De a bérlőknek erről nem kell tudniuk. Ha mégis ügyfélszolgálati időn kívül hívnak, mindig hagyom, hogy a hangposta válaszoljon. Ha fontos, üzenetet hagynak. Ha nem, akkor valószínűleg nem volt fontos.”

Ez nemcsak az épületekben jellemző jó életminőséghez kell, hanem saját mentális egészségéhez is. Sokkal jobb tulajdonos válik Önből, ha friss és kipihent, mintha egyfolytában rohanna megoldani a bérlők által említett összes problémát.

  1. Kommunikálás kizárólag probléma esetén


A kommunikáció sokkal fontosabb a jó bérlő-tulajdonos kapcsolathoz, mint ahogyan azt sokan gondolják. Habár a bérlők nem szeretnék, ha beleavatkozna magánéletükbe, azt sem szeretnék, ha teljesen magukra hagyná őket. Szeretik tudni, hogy a tulajdonos figyel rájuk és az ingatlanra.

Túl sok tulajdonos azonban csak beköltözéskor, kiköltözéskor, valamint probléma esetén beszél a bérlőkkel. Manapság a bérlők az e-mail, a közösségi média, a szöveges üzenet és más technikai vívmányok hatására hozzá vannak szokva a rendszeres kommunikációhoz.

Ezek előnyeit kihasználva a bérlők úgy érezhetik, nyugodtak lehetnek és törődnek velük. A közösségi médián történő kapcsolattartás, az SMS-üzenetküldés, havi hírlevél összeállítása, a közlemények e-mailen történő elküldése, valamint időnként a bérlők telefonon vagy akár személyesen történő felkeresése mind kiváló kommunikációs formák ahhoz, hogy nagyobb bizalom alakuljon ki a bérlők és Ön között.

Javaslom, a kommunikáció legyen annyira lényegre törő, mégis barátságos, amennyire csak lehet. „Az üzenet amikor csak lehet, legyen egyszerű és rövid”.

„Vonja be a többi lakót az anyagok elkészítésébe és a közzététel előtti ellenőrzésbe. A stílus- és nyelvezetbeli következetesség az anyagokban, és mindenekfelett a különböző üzenetközlési lehetőségek felkínálása elengedhetetlen… Manapság az emberek nem szeretik, ha sokat utasítgatják őket. Ha egy kommunikációs anyag vonzó vagy szórakoztató, az emberek észrevétlenül belefeledkeznek.

Teendőlista lerövidítése a SOUP International vállalattal


Ha megoldást keres arra, hogyan tudná tartani napirendjét, miközben a bérlőknek sem kell egy túlhajszolt tulajdonostól szenvedniük, a SOUP International le tud venni némi terhet a válláról. Attila Budapest területére specializálódott, szakértő ingatlankezelési csapatunk segítségével ezeket a tételeket (valamint továbbiakat is) kihúzhatja a listájáról, és visszatérhet abba az állapotba, amikor csak élveznie kellett a befektetéséből származó bevételt.

Sőt, valószínű, hogy még profitnövekedésre is szert tehet, amennyiben hagyja, hogy szakértő munkatársaink kezeljék azokat a folyamatokat, amikhez a legjobban értünk. Ha szeretne többet megtudni arról, mit tehet a SOUP International az ingatlanáért, keressen fel minket még ma!

Kategóriák: Ingatlankezelés   Címkék: Ingatlankezelés

Elégedett ügyfelek

Andrea & János – Angliában élünk

Amikor ingatlankezelő társaság keresésébe fogtunk budakeszi-i otthonunk számára, miközben Angliában élünk, tudtuk, hogy olyan ingatlankezelőre van szükségünk, akiben megbízhatunk, egy olyan partnerre, aki ugyanúgy értékeli otthonunkat, mint mi. A SOUP International–ben találtuk meg ezt a partnert. Otthonunk kiadáshoz való előkészítésében, a megfelelő bérlő felkutatásában, valamint a pénzügyi és jogi részletek összefoglalásában a SOUP International nyújtotta a legminőségibb szolgáltatást. Jelenleg, habár hatalmas távolságra vagyunk, nyugalommal tölt el minket, hogy ingatlanunk szakértői kezekben van.

Tamara – Budapest

Ingatlanügynökként rengeteg ügyfelem van, akik ingatlankezelő felől érdeklődnek, és mindig a SOUP International az első, amit ajánlok. Mindig a helyzet magaslatán állnak, és idáig remek tapasztalataim vannak velük, így bátran ajánlom őket a tulajdonosoknak.

A blogunkból

Mennyiért lízingelheti
ingatlanját?